Image

Grafisk design

Design, der giver dig lyst til at vide mere...

De trykte medier – findes stadig! De trykte medier har stofligheden og den tre-dimensionelle mulighed at spille på. En anderledes måde at folde et A4 ark på kan skabe nysgerrighed. Somme tider som supplement til den digitale verden. Jeg har lavet alt fra flyers for små organisationer til årsrapporter og profilbrochurer for store finansielle virksomheder. Altid med samme entusiasme.

Roll ups kan være også være en enkel og effektiv måde at gøre sig synlig på. Og det hele kan hænge sammen i et genkendeligt design evt. med en pæn samlemappe, så det er noget, modtageren gerne vil gemme og have stående fremme.

Et velfungerende udstillingsdesign skaber nysgerrighed og interesse og kan også få deltageren til at føle sig tryg og tilpas. Designet skal være enkelt og overskueligt, og det skal have en klar identitet og genkendelighed.

Virksomheders identitet og branding har aldrig været vigtigere. Differentiering og anerkendelse er nøgleordene til succes. Jeg har været med til at skabe effektive, æstetiske og velgennemtænkte identiteter – altid i tæt kontakt med kunden og med fokus på samarbejde og dialog. Jeg har designet eller fornyet logoer. Designlinjerne har indeholdt brevpapir, visitkort, websider, profilbrochurer, skilteprogrammer. Foruden, naturligvis, designede skabeloner til Office.

Jeg skaber en ny visuel identitet ved at være meget lydhør overfor kundens ønsker, men samtidig turde udfordre vanetænkning. Jeg er meget optaget af brugervenlighed, fordi jeg mener, at design skal være et behageligt, dagligdags bekendtskab.

For at blive optaget på Danmarks Designskole skal man kunne tegne. Så illustration er en del af min basisuddannelse. Jeg har været ansat som illustrator i tegnefilmbranchen, og jeg har illustreret undervisningsmaterialer for bl.a. Gyldendal.

Jeg har også arbejdet med piktogrammer og udarbejdede f.eks. en serie ensartede piktogrammer for Club La Santa, der indeholdt en hotel- og sportsserie.

Og så er der skiltning, som jeg også har arbejdet meget med. Jeg ser skiltning som en integreret del af den arkitektur, den indgår i, og søger en ensartethed mellem skiltningen og den visuelle identitet.

Jeg går gerne ind i processen på et tidligt tidspunkt og kvalificerer gennemførelsen af skiltningen som en naturlig og dekorativ del af bygningen eller terrænet. Mit fokus er at gøre skiltningen klar og informativ, og mine løsninger er derfor altid skræddersyede.

Jeg har erfaring med at designe inden- og udendørs skiltning og anvende den på forskellige overflader. Desuden skaber jeg fleksible og digitale løsninger, så oplysningerne nemt kan udskiftes.